ابراهیم داروغه‌زاده گفته است تهيه‌كننده بالاخره مختار است و مي‌تواند ديرتر فيلمش را به شبكه خانگي بفروشد تا ديرتر هم وارد شبكه شود، اما وقتي محاسبه مي‌كند، ميزان درآمدش بيشتر از اكران است، در نتيجه حاضر نيست، پخش ويدئويي را فداي اكران عمومي كند.


مديرعامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري ادامه داده: درآمد تهيه‌كنندگان در شبكه خانگي بيشتر از فروش فيلم‌شان در اكران عمومي است، اگر ميزان فروش‌ها را ملاحظه كنيد، 35 درصد فروش به تهيه كننده و 50 درصد به سينمادار تعلق مي‌گيرد و يك مقدار هم هزينه‌هاي پخش مي‌شود، حالا محاسبه كنيد كه 35 درصد فروش فيلم‌ها چه مقدار مي‌شود و آن را با رقمي كه تهيه‌كنندگان با فروش همين فيلم‌ها از شبكه خانگي دريافت مي‌كنند، مقايسه كنيد. 
وی با ذكر اين مطلب كه بخش اعظم بازگشت سرمايه از طريق شبكه خانگي تأمين مي‌شود، افزود: اين نشان مي‌دهد كه اكران ما دچار مشكل است. طبيعي است كه حداكثر 30 درصد از سرمايه اين هزينه‌ها از طريق شبكه خانگي بازگشت داشته باشد و بيشتر بايد از اكران برگردد.