زماني با موجي روبرو بوديم كه در آن دلال‌ها براي نقش‌هاي فيلم‌ها و سريال‌ها مشتري پيدا مي‌كردند و علاقه‌مندان به بازيگري به اميد چهره شدن و پز دادن، ميليون‌ها تومان هزينه مي‌كردند.
روياي بازيگر شدن چه در تب و تاب سال‌هاي دهه 70 و چه اين روزها كه دهه 80 آخرين نفس‌هاي خود را مي‌زند، هميشه براي تمام قشرها،‌ به ويژه جوانان جذاب و خوشايند بوده و هست. جواناني كه بخشي از آنان لحظات آميخته با غم و شادي و اضطراب و هيجاني را در فيلمي چون سلام سينما به نمايش گذاشتند تا ثابت كنند «عشق بازيگري» چه‌ها كه نمي‌‌كند!

 

بانی فیلم در گفت‌وگو با تني چند از بازيگران و برنامه‌سازان، به اين مبحث پرداخته‌است كه در ادامه از نظرتان مي‌گذرد: 


محمدتقي فهيم:
برخي تهيه‌كنندگان، بحران‌هاي توليد را با فروش نقش رفع مي‌كنند!
محمدتقي فهيم، منتقد و روزنامه‌نگار گفت: در صورت وجود بحران‌هاي مختلف، برخي تهيه‌كنندگان آثار نمايشي سعي مي‌كنند در كنار يك يا دو ستاره، از نابازيگران و بازيگران ارزان استفاده كرده يا به فروش نقش بپردازند.


وي افزود: زماني با موجي روبرو بوديم كه در آن دلال‌ها براي نقش‌هاي فيلم‌ها و سريال‌ها مشتري پيدا مي‌كردند و علاقه‌مندان به بازيگري به اميد چهره شدن و پز دادن، ميليون‌ها تومان هزينه مي‌كردند.
 
يا سايت‌ها و آموزشگاه‌هايي با تبليغ آموزش بازيگري و معرفي بازيگر به فيلم‌ها و سريال‌ها، به شكار جوانان و اخاذي از آنان مي‌پرداختند.


فهيم ادامه داد: يك بازيگر بايد خاك صحنه بخورد تا رشد كند و در نهايت ماندگار شود، ولي اكنون كه فرآيند و ساماندهي مناسبي وجود ندارد، شاهد سرخوردگي‌ها و آسيب‌هاي روحي و رواني براي بعضي مشتاقان بازيگري هستيم.


وي با اشاره به نقش اساسي و مهم دانشگاه‌ها در جهت آموزش صحيح و توليد بازيگر نيز گفت: سواد از شاخصه‌هاي اصلي بازيگر محسوب مي‌شود و ما نيازمند يك متولي و مدير خوب هستيم تا به كاناليزه كردن اين امور بپردازد.


فهيم همچنين با اشاره به ناكارآمدي كلاس‌هاي آموزش بازيگري گفت: هيچ‌كدام از بازيگران سرشناسي كه براي تدريس در ‌آموزشگاه‌هاي بازيگري تبليغ مي‌شوند، در اين آموزشگاه‌ها تدريس نمي‌كنند و مي‌توان گفت اين آموزشگاه‌ها تاثيري در آموزش صحيح جوانان و مشتاقان بازيگري ندارند.